Translate

2015. november 14., szombat

Libám napja

 smile hangulatjel

Van nekem egy szép gúnárom,
neve is van. Becses Márton.
Úgy terveztem neve napján,
családomnak felszolgálom.

Aki-e nap libát eszik,
tán még öregapám mondta,
egész évben nem éhezik.
Finom rá az új borocska.

Plébánosnak püspökfalat
jusson. Vigyek ajándékba.
Azt is mondta időt jósol
a sült liba combja.

Ha a csontja barna, rövid,
akkor latyakos lesz a tél,
fehér hótakarót jósol
viszont, ha hosszú és fehér.

Megfentem a nagy késemet,
kerültem-fordultam reggel,
beléptem a libaólba,
várt, nézett rám nagy szemekkel.

Gondolta etetni jöttem,
repkedés, hangos gágogás.
A késemet markolgatom,
állok, nem megy a gyilkolás.

Jajj, éhezés egész évben,
remélem, hogy csak tévedés!
Mert én ugyan le nem vágom.
Lesz vacsora: zsíros kenyér.

Alkony
Icus Zagyi Gáborné



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése